Monday, January 4, 2010

adik ku oiii

ari sabtu mmg ari yg meriah kat kawasan rumah aku sbb ade pasar malam..segala menda ade d jual...makanan...mcm2 jenis sampai rase x nak makan ape2...=P
so since semalam adalah malam terakhir aku d rumah..aku pun ajak la adik aku g pasar malam tu..da lame aku x g..sejak zaman jepun kot..
tah kenape...sejak dua menjak ni..die eager sgt nak bawak pajero bapak aku tu..padahal baru 2 hari pandai tekan minyak..aku takot sbnrnye...sbb aku x yakin ngn die..
mak aku ckp "jangan la..kang langgar org pulak..da la kat situ sesak"...ye la..kete tu besar..aku yg da nak dpt lesen penuh (poyo kejap!! =p) ni pun x brani nak bawak kete besar sesak2 cmtu..
pastu die dgn bengangnye..amik kunci motor n pulas minyak kuat2..protes la konon..lempang kang
sampai2 je...aku tny r..nk makan ape..ngn muncung itik die tu..die ckp xnak..pastu lepas hampir putus jari aku bawak makanan2 yg aku beli tu..baru r mood die cm ok sket..
tibe2...jumpe plak kawan skola aku..yg mmg lame gile x jumpe..
kena plak die ngn mak die..aku mmg knal mak die..abes...mcm2 d tanya..sampai sakit tekak aku menjawab..dr duit..blaja..shopping..umah..segale mende yg boleh d jadikan soalan..d tanya..
adik aku da panas...sepanas kuali goreng ayam kat belakang kitorg mase tu..setelah penat aku d temu bual..aku pun gerak r
aku cari adik aku..hilang da..rupe2nye die da jauh ke depan..tinggalkan aku..x tahan gamaknye...
sampai aku kat motor, die kate "xleh lame lagi ke?" kali ni..muncung die makin panjang!!
terkedu aku..nasib baik die x tinggal aku sorang2 kat situ ngn murtabak kat tangan..
sampai kat umah..terus die bantai nasik lauk asam pedas mak aku..dalam hati aku.."loh, lapar rupenye..patut la hot tempered..hahahaha"

moral: jgn biarkan diri anda lapar..nnt anda garang tanpe sebab yg munasabah..=p

~~~adik ku..sorry..ko jadi bahan blog aku kali ni!!~~~

No comments: