Friday, October 23, 2009

dulu lain..skarang lagi la lain..

dulu....
aku x suke makan tempe.nak2 klau yg kat medan kat unity tu..
sbb ape..aku pn xtaw..mcm sgt2 alergik ngn tempe..even kalau kat umah pun aku x mkn tempe

skarang....
da name pun duk kat jakarta, indonesia..negara perintis tempe kn..
tipu gile la klau aku x mkn tempe..
smpai kan..most of my days in tanjung duren ni..aku bantai tempe..
kdg2..bile xde..cm x lengkap lak lauk..
sekali g kopro..2 3 bantal tempe kitorg beli..nk wat stock..haha

dulu....
kalau kat medan tu..bleh di katekan ari2 aku makan ayam..
smpai muke pn da ade iras2 ayam..haha
bile balik kuantan..bukan main lagi aku komplain kat mak aku..yg aku ni asyik mkn ayam je
x lalu nk mkn ikan kat medan tu..sbb ape pn aku xtaw..
tambah klau ikan keli..mmg aku x mkn..aku mkn yg mak aku masak je..hehe..(ngade kan aku)

skarang...
bukan main susa lagi aku nk mkn ayam..
klau rase kaye...aku beli nasik berlauk kn ayam..
skang..ekonomi aku makin tergugat..so..aku makan ikan je..
murah dan kaye dgn sumber protein..so aku kne stop mkn ayam..sumber lemak..hehe

dulu...
aku ni jenis payah makan sayur..klau kat medan tu..jarang sgt nk amik sayur..
klau aku demam ke ape ke..ayah aku akan ckp.."tu la..sayur xnk mkn.."
time tu..aku rase cm nk g ratah je sayur kat kebun atuk aku..fresh2..haha

skarang...
sayur adelah lauk utame..hari2..tanpe tertinggal..
sbb klau masak kat umah..mmg tu je mknan utame..
n kalau aku tetap x mkn..jwbnye..aku mkn nasik + kicap je la..huu~~

~~~asal comparisan aku ni sumenye sal makanan??~~~
aku mmg kuat makan..haha

No comments: