Wednesday, August 4, 2010

ape nak jadi

meroyan aku nak tulis blog pagi2 ni..tapi sbb tengah dgr hot fm..
pastu tibe2 keluar isu pasal kerajaan negeri melaka nak buat skolah hamil..
which is..skolah untuk student2 yg hamil disebabkan berkahwin awal..
untuk mengelakkan gejala hamil luar nikah..

tadi yg aku dengar..majlis agama islam negeri tu, akan memberi kelonggaran pada lelaki bawah 18 tahun dan perempuan bawah 16 tahun untuk berkahwin..
mak aih ~~ muda nya !!!!
dengan harapan, gejala hamil luar nikah berkurang..

somehow, mmg la niat mnde tu baik..tp aku cm x stuju la..
muda sgt..klau stakat kawen sbb nak control nafsu, x kan ke mane..
umur belasan cmtu (mentang2 aku dah 20..), bagi aku terlalu muda untuk hadapi alam rumahtangga..
dah la dgn skolahnye..SPM pun x lepas lg..laki lagi nak jage, nak study lg, kang ade kokurikulum pulak..busy2~~~

tapi.....................x semestinya diorg x kan bahagia..
ade je yg bahagia..tapi..tah la~~~
aku tetap x setuju !!!!
hahahahaha..

3 comments:

tidak gatal said...

biau le org nak kawen mude! da kawen pon still boley blaja, keje or jage umah tangge gak. x jauh sgt life sebelum n selepas kawen, yg bezenye adalah lepas kawen bertambah la lg satu tanggungjawab. n tanggungjawab itu mematangkan kita.

kawen boleh memberikan ketenangan dan ketenteraman jiwa di samping membantu seseorang menyalurkan nafsunya pada saluran yang benar. sekian (fullstop)

Wie said...

tiqah... aku taw ko jeles diorang dpt kawen awal...

hehe... =)

teeqah said...

tidak gatal : aku tahu sape ko..haha
yela..mybe sbb ko dah berpikir ke arah sane..aku belum lg..tp..diorg tetap terlalu muda untuk sume tu ~~
tanggungjawab kawen tu sgt besar..

zaim : AKU X JELES LAH ~~!! aku x heran pun..aku bkn nye nak kawen dah..lambat lg kot ~