Sunday, July 26, 2009

time goes by without saying goodbye

pnah x korg rase yg org skeliling korg brubah cpt sgt sdg kan korg still cmtu jgk..hm..tu la yg aku rase psal adik aku..dulu die pndek je..lg pndek dari aku..boroi lak tu..

mase upper form aku duk hostel...so dlm tempoh 2 tahun aku d asrama..msti la jarang balik kan (warden x bg balik..haha)..bile aku balik..aku da hmpir2 xknal adik aku sndri..die da jadi tinggi n no more boroi..baru2 ni..aku kluar n aku call rumah..n adik aku yg pick up the phone..mati2 aku ingt aku da salah nombor..sbb nye aku dgr suare lain gile..haha..rupe2 nye tu adik aku..

so..ape yg aku nk bgtaw kat sini ialah..bkn nye aku nk ckp adik aku da dewase..bkn..
yg aku nk ckp ialah..mase berlalu begitu pantas tanpe kite sedari..berlalu nye mase bermakne..semakin hampir kite dgr kematian..same jugak dgn birthday..ade org sambut birthday bkn main lg..party x ingt dunie..tp itu ke cara kite menyambut setahun menghampiri kematian?
sepatutnye..klau nak mengadakan majlis sempena hari lahir..kite wat la majlis kesyukuraan..bersyukur kerana ALLAH SWT masih memanjangkan umur kite..btl x?

same2 kite renungkan dan slmat beramal...wassalam..(^_^)

No comments: